Gandurile ascunse ale Patriarhului Daniel

,,Intre bine si rau, nu poti fi echidistant’’. A spus-o Octavian Paler, o spun logica si bunul simt, o repet si eu, ori de cate ori se iveste prilejul. In privinta gravelor evenimente din Biserica Ortodoxa Ucraineana – canonica si legitima -, Patriarhul Daniel ni se infatiseaza ca un om de echilibru, al dialogului, care dintru inceput a chemat la moderatie si intelegere intre parti. Ce intelegere? Poate exista intelegere intre Patriarhia Moscovei, adica Biserica Ortodoxa Rusa Canonica si ereticul schismatic Bartolomeu? Ce intelegere poate exista intre Biserica si partea schismatica? Niciuna. ,,Echilibristica’’ Patriarhului Daniel inseamna, de fapt, apropierea de schismatici, favorizarea si incurajarea acestora. Schismaticii au la indemana calea pocaintei si a intoarcerii neconditionate in Biserica. Se folosesc de ea, bine; refuza, pacatul ramane asupra lor. Dar in acest caz, sa nu vina cu pretentii de Biserica si sa vorbeasca in numele ei. Sa-si asume  conditia de eretici si schismatici. Nu o vor face, bineinteles. Propaganda lor lucreaza din plin ca sa ne convinga ca binele e rau si ca raul e bine (Isaiia 5, 20). Zadarnic. Mitropolitul Ilarion de Volokolamsk a spus cu multa dreptate si limpezime: ,,Schisma rămâne schisma, liderii schismatici rămân conducătorii schismei, iar biserica care, recunoscând schismaticii, a intrat în comuniune cu ei, se exclude astfel din câmpul canonic al Bisericii Ortodoxe”. Incercam acum sa ne ascundem dupa deget si ne prefacem ca nu vedem teribila schisma, provocata de Bartolomeu? Ramanem intr-o condamnabila pasivitate, vazand silniciile pe care le indura fratii nostri din Ucraina?

Cand Patriarhul Daniel face referire la faptul ca ,,problema unitatii ecleziale din Ucraina nu e deplin rezolvata’’, se refera exclusiv la partea schismatica filareto-epifanista. Niciun cuvant despre Biserica Ortodoxa Canonica si Legitima din Ucraina, dupa obiceiul comunist, potrivit caruia ceva despre care nu se vorbeste, nu exista. Asadar, Patriarhul Daniel e preocupat exclusiv de schismatici, a caror unitate nu va fi deplin rezolvata decat in momentul cand schismaticilor epifanisti li se vor alatura ereticii schismatici greco-catolici!

Faptul ca Patriarhul Daniel se arata dintr-o data preocupat de parohiile romanesti din Ucraina, e o mare viclenie. ,, Este foarte interesant faptul că acest Vicariat nu poate fi înființat fără acordul statului ucrainean condus dictatorial de schismaticul Poroșenko. Chiar dacă, prin absurd, Mitropolitul Onufrie ar binecuvânta această dorință a BOR, nu ar fi posibil fără aprobarea expresă a președintelui ucrainean și a Ministerului Cultelor condus tot de Poroșenko. Oare Patriarhia Română nu cunoaște aceste lucruri?!’’ (Parintele Claudiu Buza). Infiintarea acelui vicariat despre care se vorbeste, are menirea sa organizeze cumva pe romanii din Ucraina, iar la momentul potrivit sa-i scoata de sub jurisdictia Bisericii Canonice Ucrainene si sa-i livreze pe tava schismaticilor epifanisti. Observam ca avem de-a face cu un plan vast, bine pus la punct in care fiecare isi joaca rolul prestabilit. Inclusiv Patriarhul Daniel. Sa nu va asteptati sa intampine macar o firava opozitie in Sinodul de la Bucuresti. Ceilalti ierarhi tremura in fata lui Daniel si nu vor risca sa li se clatine jiltul arhieresc, de care s-au legat cu funii si curele.

Scenariul e scris, se pune in practica pas cu pas, lucru posibil datorita lasitatii ierarhilor ortodocsi care, cu putine exceptii, au ales calea pasivitatii. Schismaticii, in frunte cu Bartolomeu, par de neoprit. Par, caci in realitate Fiul lui Dumnezeu Cel Intrupat in istorie, nu va parasi niciodata pe Poporul Sau si va pune capat acestor silnicii. Cand? Atunci cand va hotari Dumnezeiasca Intelepciune, cea fara de hotar. Doamne ajuta!

 

Presbiter Iovita Vasile

12 gânduri despre „Gandurile ascunse ale Patriarhului Daniel”

  1. Cercetand cu atentie o serie de articole, am descoperit ca in urma cu aproximativ 2 ani si jumatate, mai precis in 21 aprilie 2016, Patriarhul Daniel l-a primit la Resedinta Patriarhala, pe presedintele Ucrainei, Petro Porosenko, ocazie cu care Patriarhul si-a aratat disponibilitatea pentru infiintarea unei parohii destinate comunitatatii ucrainene din capitala Romaniei.
    Presedintele Ucrainei a adresat rugamintea ca patriarhul Romaniei sa sustina si sa faciliteze realizarea dorintei ucrainenilor de a avea o Biserica Ortodoxa unita, informeaza News.ro.
    De asemenea, Porosenko a mentionat ca, in Ucraina, exista peste 100 de parohii ortodoxe in care slujbele religioase se oficiaza in limba romana si, in acest context, a exprimat dorinta ca si ucrainenii din Romania sa poata avea slujbe religioase in limba materna, inclusiv in Bucuresti.

    La randul sau, patriarhul Daniel i-a amintit presedintelui Porosenko ca, in Romania, functioneaza un Vicariat Ortodox Ucrainean care are 32 de biserici parohiale si 3 manastiri, in care se slujbele religioase se oficiaza in limba ucraineana.
    In acest sens, PF Daniel si-a exprimat disponibilitatea pentru infiintarea unei parohii care sa deserveasca comunitatea ucraineana din capitala Romaniei, mentioneaza Patriarhia, intr-un comunicat de presa transmis joi seara.
    Doar atat se specifica in comunicat.
    Prin urmare, putem deduce ca intelegerea intre cei doi presedinti s-a facut acum 2 ani si jumatate.
    Am ramas surprinsa constatand ca unele publicatii , politicieni, teologi au perceput diferit comunicatul sinodului, si anume ca patriarhia conditioneaza Ucraina direct „sprijinim autocefalia, daca veti permite apariția unui vicariat românesc in Ucraina”. Un targ in adevaratul sens al cuvantului.
    Cristian Diaconescu, expert în politică internaţională, teologul Radu Preda isi exprima direct opiniile in acest sens. Nimeni nu tine cont de schisma, sau de situatia grava de urgiile si nedreptatile, in care se zbat fratii nostri ortodocsi ucrainieni.
    Grea si vicleana decizie pusa de vrajmasul omenirii in fata sinodului BOR:
    -va sprijini schismaticii ucrainieni si va ramane in istoria BOR , ca salvatorul romanilor ortodocsi din Ucraina?
    -va pierde vicariatul ,dar va castiga mantuirea vesnica.
    Ce va alege Patriarhul BOR?

    Surse:
    http://www.ziare.com/social/biserica/porosenko-in-vizita-la-patriarhul-romaniei-parohie-pentru-ucraineni-la-bucuresti-1418359
    https://www.g4media.ro/patriarhia-conditioneaza-ucraina-vom-discuta-despre-autocefalia-fata-de-rusia-daca-veti-permite-aparitia-unui-vicariat-romanesc.html

    Apreciază

    1. Distinsa Doamna Doctor,
      N-am nici cea mai mica indoiala privind optiunea lui Daniel Ciobotea si a suitei. Se vor alatura schismaticilor. E o chestiune de timp. Patriarhul nu are nicio treaba cu Biserica Ortodoxa Ucraineana, canonica si legitima, despre care nu pomeneste nimic, ca si cum n-ar exista. El trateaza direct cu Porosenko. Sigur vor crea vicariatul romanesc in Ucraina, pe care-l vor alipi schismaticilor. Acesta e planul ascuns, sau mai bine zis o parte a lui. Pe Daniel nu-l doare schisma existenta in Ortodoxie. Aceasta e ,,bun” castigat de vrajmasii Ortodoxiei si nicicum nu vor solutionarea ei. Vor adancirea si agravarea ei. Despre aceste aspecte mai putem discuta nu peste multa vreme.
      Articolul dumneavoastra e binevenit, deoarece se refera la aspecte pe care nici nu le-am bagat in seama la vremea respectiva. Citindu-l, am inteles cum se leaga si se explica lucrurile de-acum. Dumnezeu Atotputernicul sa va intareasca in lupta cea buna pe care oduceti.

      Apreciază

  2. In mass media, pentru poleirea imaginii Patriarhului BOR, se schiteaza deja imaginea unui salvator al romanilor aflati pe teritoriile cedate in urma pactului Ribbentrop -Molotov, al carui nume va fi inscris cu litere de aur in istoria BOR.

    Patriarhul Daniel a demonstrat că „e capabil de o construcție pe termen lung în condiții ostile, pentru apărarea dreptului la ființa națională a bucovinenilor din teritoriile pierdute în urma unui rapt făcut de naziști și sovietici în anul 1940”, scrie România Liberă după decizia Sinodului Bisericii Ortodoxe Române de săptămâna trecută.

    Ștefan Cervenschi afirmă că decizia Patriarhiei române de a le recomanda Patriarhilor Constantinopolului și celui al Moscovei să-și rezolve diferendele într-un sinod panortodox „este o abordare bărbătească”.
    Prin mesajul trimis de Sfântul Sinod, Biserica a demonstrat că nu se supune politicii și nu se teme să vorbească pentru neamul românesc.

    „Comunicatul este un mare obstacol pentru cei care se așteptau ca BOR să fie temătoare și să cedeze presiunilor dintr-o parte sau alta. Sinodul condus de Patriarhul Daniel a spus rușilor „niet”, ucrainenilor „ni” și grecilor „ohi” pentru că au greșit, și le-a spus și care sunt problemele litigioase pentru care suferă românii, aflați dintotdeauna pe acest teritoriu istoric. Fără să se teamă că în spatele celor două părți aflate în conflict se află Rusia, respectiv NATO, le-a atras atenția că Biserica nu este subordonată umil politicii, mai ales când în joc se află ființa națională a românilor din teritoriile cedate în urma pactului expansionist Ribbentrop-Molotov. Iar românilor din Ucraina le-a spus: „Da, existați și ne pasă de voi”.

    Fără să se teamă că nu va fi susținut de statul român. Meritul Patriarhului Daniel este acela că românii din Ucraina știu acum că un român de vârf își asumă riscuri uriașe, la nivel internațional, pentru ei. Iar dacă unii și alții se vor întreba de dedesubturile acestei decizii, răspunsul e mai simplu decât ițele politicii: Patriarhului îi pasă de neamul românesc și de Biserica sa”, sună concluzia articolului din România Liberă.

    Apreciază

    1. Da, uite asa propaganda ne prezinta figura luminoasa a Patriarhului Daniel, care se vrea salvatorul romanilor din Ucraina. Adica a gasit modalitatea de a se alatura schismaticilor, scotand in fata un scop nobil. Noi nu uitam ca a fost prezent in Creta cu toata suita unanima si au semnat documente eretice. Oricine ce-ar face, Daniel ramane eretic si tradator al Bisericii. Urmeaza oficializarea schismei. Dincolo de aceste realitati dureroase, se pot spune cate-n luna si stele despre Patriarhul Daniel.

      Apreciază

  3. Două parohii vorbitoare de limba română ale Eparhiei Cernăuți-Bukovina apartinand Bisericii Ortodoxe Ucraineene au votat să rămână loiale Bisericii canonice și Inaistatatorului ei, Prea Fericitul Mitropolit Onufrie de la Kiev și Toată Ucraina, fiul natal al Cernăuților, care a condus eparhia înainte de a fi ridicat la rangul de Mitropolit.
    Comunitățile parohiale ale Bisericii Sf. Parascheva din satul Banceni și ale Bisericii Nașterii Maicii Domnului din satul Bairaki, și-au exprimat loialitatea și sprijinul duminică, 24 februarie, raportează site-ul Bisericii Ortodoxe Ucrainiene.
    Se spune că comunitățile parohiale, conduse de Preotii lor, preotul Pavel Dumitriu și arhiepiscopul Konstantin Apakitsa, continuă să-și desfășoare activitatea în conformitate cu canoanele și statutele Bisericii Ortodoxe Ucrainiene.Românii din Ucraina nu doresc liturghie în limba ucraineană, de aceea au preferat sa ramana sub conducerea Bisericii Ortodoxe Ucraineene-Patriarhia Moscovei, care le oferă libertatea limbii române la oficierea cultului.
    http://orthochristian.com/119627.html

    Apreciază

  4. Sa fie blagoslovit in veci de veci, cuvantul Sfintiei Voastre, Parinte Vasile.
    Prin urmare continuam lupta antiecumenista pentru indepartarea raului care creste ca o molima in Biserica, caci asa cum spune Sf.Ioan Hrisostom:
    „Pentru că atunci mai cu seamă este pace, cînd se taie ce este bolnav, cînd e îndepărtat ceea ce dă naştere la răzvrătire. Că aşa e cu putinţă să se unească cerul cu pămîntul! Şi doctorul tot aşa salvează restul trupului, cînd taie partea care nu se poate vindeca, iar generalul cînd seamănă discordie între conspiratori.
    Cel mai greu ,urmeaza, caci trebuie sa ne uram si sufletul, cel atat de sensibil la ocara:
    „Hristos nu ne porunceşte să ne urîm sufletul, aşa de mîntuială, ci să-l dăm războaielor, luptelor, junghierilor, sîngiuirilor, că „cel ce nu-şi ia crucea sa şi nu vine după Mine, nu poate fi ucenic al Meu”. Ucenicii lui Hristos nu trebuie să înfrunte numai moartea aceasta firească, ci chiar moartea silnică; şi nu numai moartea silnică, ci şi moartea de ocară.”
    Sf. Ioan Gura de Aur, Omilii la Matei, Editura IBMBOR, 1994

    Apreciază

    1. Doamne ajuta
      O vorba inteleapta spune ca pocainta e lucrare fara de sfarsit. Tot asa, lupta cea buna ce s-a zis prin Sfantul Apostol Pavel se sfarseste in momentul cand ne incrucisam mainile pe piept: ,,Lupta cea buna m-am luptat, calatoria am savarsit, Credinta am pazit. De acum mi s-a gatit cununa dreptatii, pe care Domnul imi va da-o in ziua aceea, El, Dreptul Judecator, si nu numai mie, ci tuturor celor ce au iubit aratarea Sa” (II Timotei 4, 7-8). Dumnezeu Atotputernicul sa ne ajute sa ne sfarsim vietile precum zice Sfantul Apostol Pavel.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s