Funcţionarii Patriarhiei Române şi-au aratat măsura necredinţei lor

Comunicatul emis de Patriarhia Română a produs sminteală şi tulburare în Poporul Dreptcredincios. Nu vreau să reproduc conţintul lui, sau ideile smintitoare, pentru a nu înmulţi şi perpetua răul. ,,Iar cine va sminti pe unul dintr-aceşti mici care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui să i se atârne de gât o piatră de moară şi să fie afundat în adâncul mării. Vai lumii, din pricina smintelilor! Că smintelile trebuie să vină, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala’’ (Matei 18, 6-7). Patriarhia se aliniază cu grăbire cerinţelor unor lepădături, care spuneau că bisericile trebuie închise! Aceşti neisprăviţi nu trec niciodată pragul sfintelor biserici, dar, chipurile, se arată grijulii faţă de credincioşii practicanţi. De ce? Ca să-i îndepărteze de Dumnezeu. Acesta-i gândul lor ticălos, ascuns şi nemărturisit.

Ne bucură faptul că în acest Babilon al necredinţei se aude vocea unui Ierarh lucid, Preasfinţitul Ignatie al Huşilor: ,,Dacă timp de peste două mii de ani Împărtășania a fost “medicamentul nemuririi” (Sfântul Ignatie Teoforul), în era coronavirusului a devenit medicamentul muririi. Ce metamorfozare secularistă!’’

Îndemn pe toţi fraţii preoţi să ignore directivele patriarhale şi să-şi exprime dezacordul. Nu vom asculta mai mult de oameni decât de Dumnezeu! Credincioşilor noştri le spun să meargă la biserică fără nicio reţinere sau teamă. De mii de ani oamenii se împărtăşesc din acelaşi Sfânt Potir, cu aceaşi linguriţă. După încheierea Sfintei Liturghii, toţi preoţii consumă Sfintele Daruri, după ce au împărtăşit zeci de credincioşi, fără vreo teamă sau urmă de îndoială.

Doresc să vă relatez ceea ce mi s-a spus şi mie de către un student la Teologie, cu câteva decenii în urmă. Un preot, care slujise într-o leprozerie, se afla în faţa studenţilor şi le vorbea deapre modul de pastoraţie din acel loc. Un student a întrebat: ,,Ce-aţi făcut ca să nu va contaminaţi de lepră?’’ ,,Nimic’’. A fost răspunsul. Şi a continuat: ,,Voi credeţi că Sfânta Împărtăşanie este un mijloc de transmitere a bolilor, nu unul de vindecare?’’ Toţi au rămas uimiţi de răspunsul unui adevărat preot al lui Hristos.

P.S. Ca şi cum ar fi fost străin de Comunicat, Patriarhul Daniel a alcătuit un fel de cuvânt pastoral, prin care încearcă mai atenueze grozăviile slobozite în spaţiul public. Zadarnic.

Presbiter Ioviţa Vasile

13 gânduri despre „Funcţionarii Patriarhiei Române şi-au aratat măsura necredinţei lor”

      1. numa la fapte bune si la pocaintă nu ma pricep…
        ma pricep la fățărnicie , la mandrie si la intrecut in păcate …
        rugati-va pt mine pacatosul sa nu mor fara niciun pic de pocăința si cu inima impietrita ca nucile incuiate

        Apreciază

      2. inca nu stiu cum o iernat ca n-am avut chef sa deschid stupii…mi-e lene si cu animaluțele astea …daca ar fii dupa mine m-as lasa de toate si m-as duce intr-un loc nestiut sa-mi plang acolo pacatele pana la sfarsitul vietii, nestiut de nimeni…..dar nu pot !

        Apreciază

  1. Guvernanții noștri din nou ne testează vigilența. Vor să dea Legea obligativității vaccinării. A fi de acord cu această lege înseamnă a ne da girul că guvernanții actuali și cei viitori vor fi corecți și toate vaccinurile impuse vor fi benefice pentru noi.
    Există un banc vechi, cu același mesaj:

    ,,Ion fură un vițel de la preot, apoi merge la spovedit. Preotul îi spune că-l iartă dacă în duminica următoare, după Sfânta Liturghie, își recunoaște fapta în fața tuturor enoriașilor. Ion este de acord, așadar preotul face următorul anunț:
    – Ascultați, oameni buni!
    Ce vă va spune omul ăsta nu-s minciuni!”
    Ion atunci, în loc să-și recunoască păcatul, spune:
    – Oameni buni, să știți că toți copiii care au părul roșu sunt de popa nostru făcuți!”
    Cam asta înseamnă să garantăm corectitudinea cuiva.

    Atunci când e vorba despre un medicament firma producătoare trebuie să prezinte riscurile și beneficiile acestuia, iar pacientul împreună cu medicul de familie decid dacă trebuie administrat sau nu. Această lege a vaccinării obligatorii vine și impune societății românești o dictatură medicală nocivă. Această lipsă de transparență este insuportabilă. Dacă la un moment dat statul va decide să ne împuțineze, în baza acestei legi o poate face. Ce a rezolvat China dacă și-a vaccinat populația? A obținut niște oameni cu o imunitate scăzută, vulnerabili la orice gripă.

    Logic este ca, pentru fiecare tip de vaccin, să existe informații pertinente, iar firma producătoare să se impună prin calitatea vaccinurilor produse, nu prin forța unor legi. Modul în care firma care produce astfel de vaccinuri își caută o piață de desfacere este unul necinstit.

    Dacă vaccinurile respective ar fi așa de bune, le-ar duce în Germania ori în Anglia, Austria, Elveția, Spania etc. De ce ne-au ales tocmai pe noi? Pentru avantaje de orice fel, noi, românii, suntem obișnuiți să-i lăsăm pe alții în față…

    Cum să vii tu, Statule, să-ți faci o lege în baza căreia să mă vaccinezi când vrei și cu ce vaccinuri vrei? Spui pe la colțuri că ai prea mulți bătrâni… M-ai mințit, Statule, pe plan economic, politic și spiritual. Nu ți-e de ajuns? Vrei să mă și vaccinezi fără acordul meu. Port chipul lui Dumnezeu și mă voi supune doar lui Dumnezeu. Să nu te atingi de mine! Ești departe de Dumnezeu și te va lovi mânia Lui, dacă nu te pocăiești!

    Apreciază

    1. Problema iconomiei bisericesti este una extrem de delicata si de multe ori,trebuie sa cumpanesti mult inainte de a face vreun pogoramant.De aceea metoda acriviei,aplicata unde si când trebuie,te scuteste de multe discutii si responsabilitati.Nu e bine ce se intampla,mai ales in aceasta perioada de debut de pandemie,de tulburari sociale creeate de frica fireasca de contaminare cu virusi ucigasi si extrem de periculosi.Rusine Pseudopatriarhiei de la Bucuresti.Aceste tipologii de comunicate arata cine sunt bastarzii de la Pseudopatriarhie,arata cine este bastardul pseudopatriarh Daniel Ciobotea.Si ce organizatii dubioase masonice reprezinta acesta.Un comunicat bine intentionat si clasic al Bisericii Ortodoxe in contextul epidemiei locale sau de pe o arie mai extinsa trebuia sa aiba urmatorul continut drept model,pentru a se exclude din start orice tip de interpretare,mai ales ca te adresezi unei mase mari de oameni,din clase sociale diferite,pregatiri profesionale diferite,boli diferite,varste diferite,natiuni diferite,rase diferite:”Pentru ca s-a ivit o situatie noua de epidemie cu un anumit impact,chiar daca vorbim de actul credintei ortodoxe in sfera liturgica potrivit caruia prezenta reala lui Iisus Hristos in cadrul Euharistiei,aflata in Sfantul Potir si credinta ne spune tuturor ca nimeni nu s-a imbolnavit vreodata primind Sfanta Impartasanie,ba mai mult,Ea este Izvor a toata vindecarea,stiind ca oamenii sunt diferiti si nu toti percep credinta in acelasi grad,pentru a evita posibile discutii sau interpretari de pe urma carora Biserica sa aiba cumva de suferit,hotaram ca modalitatile de administrare a Sfintei Impartasanii in conditii exceptionale precum cea de epidemie de acum,sa tina in toate amanuntele si situatiile in mod exclusiv de episcopul locului ori de preotul respectiv care administreza credinciosilor Sfintele Taine,ca unor oameni despre care nu incape discutie pregatirea lor teologica,mai ales pentru situatii extreme,precum actuala epidemie de coronavirus/sau alt epidemie ivita”.

      Apreciază

      1. Cele spuse mai sus reprezinta o incercare de raspuns la situatii extreme in care este pusa Biserica.Acolo unde conducerea Bisericilor Locale,precum aceasta de la Bucuresti cumpaneste ,cantareste bine efectele,impactul unor actiuni,nu apar discutii,reactii ale maselor de oameni si nici dumnealor nu au de suferit,nimeni nu ar avea motive sa intre la banuiala in privinta domniilor lor.In schimb,atunci cand arunci ceva in spatiul public,precum nuca in perete esti sancionat dur,nu pentru ca cineva ti-ar ravni tronul,ci pentru ca acesta este normalul lucrurilor,adica, sa te astepti la bobarnace dure sau,chiar la eliberarea din functie,ca un impostor ce esti.Nu te joci nici cu Sfintele Taine,nici cu cuvintele si nici cu marea masa de oameni.Cei care stim teologie,intelegem situatia;intelegem ca atata poate pseudopatriarhul Daniel,atat este limita dumnealui.Nimeni nu-i cere mai mult decat poate.Asadar,oamenii,care sunt asa cum sunt raman cu o impresie,raman cu ideea ca acest pseudopatriarh nu e capabil sa conduca si trebuie asistat.Toti suntem oameni;toti gresim.Problema de impact care se pune suna asa:functia de pseudopatriarh este ca orice functie oarecare de unde se pot arunca vorbe in basti;poti tu,ca varf de piramida ecleziastica sa formulezi de unul singur,dupa model papist si in public indrumari destul de riscante in domenii si situatii-cheie;poti sa iti permiti exprimari libere,in numele modernismului,ignorand specificul locului unde esti tu ca pseudopatriarh?Nu.Modul exprimarii din lumea Pseudopatriarhiei acestor zile se incadreaza in specificul fanariot in care actorul principal nu se adreseaza publicului divers si multicultural de pe amvonul coborat in randul credinciosilor,ci de pe unul ridicat cat mai sus si aproape de turla catedralei ca unor needucati si slabi de minte.O alta problema:Pseudopatriarhia,dupa ce a gafat-o urat,da semne ca isi cere iertare?Iese in public,macar de dragul imaginii,cu planuri de actiune bine puse la punct si in detaliu,atat pentru acum cat indeosebi pentru viitor,ca o institutie cu mari resurse financiare?Este capabila sa dialogheze atunci cand greseste?Sau cumva considera ca nu au gresit ,nu gresesc cu nimic si vor intentiona sa continuie tot asa?O alta problema:Pseudopatriarhia reprezinta numai o categorie de oameni,care sunt masonii,considerati de aceasta elita,varful societatii,sau toate categoriile de credinciosi.Daca sustine ca reprezinta toate categoriile de credinciosi romani ortodocsi,indiferent de cultura,puncte de vedere,pregatire spirituala,indiferent de apartenenta lor sociala sau la vreo organizatie,indiferent de etnie,sex,preferinte de grup si statut social,atunci,tu ca pseudopatriarhie,ca sa nu mai ai esecuri dupa esecuri,cauti sa ai in vedere ca nu mai apartii doar unui grup ocult care te sustine,asa cum e masoneria,ca ai in fata ochilor oameni care nu fac parte din secta ta masonica si ca a propovadui unilateral si imperativ doar ideile grupului ocult din care faci parte,te duci cu viteza la cosul de gunoi,nu numai tu,ca Pseudopatriarhie cat indeosebi oculta masonica pe care o reprezinti,pentru ca nu esti o organizatie secreta,ci esti prima din vazul lumii si,la o adica,ocultii tai se vor sterge cu tine la picioare.Biserica nu este o institutie in stadiu de proba,asa ca practicile ei seculare,tot ce face si cum se comporta ea si in cele mai mici detalii si chiar in situatii extreme sunt arhi-probate si arhi-stiute.In situatia de astazi,calitatea de bun manager al Bisericii Locale in speta,nu este data de aptitudini personale,originalitate,inteligenta si capacitatea de adaptare la situatia data,ci e data de abilitatea de a respecta tot ce e stabilit de Biserica.

        Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s