IIS HS NIKA – Iisus Hristos Biruitorul

Noi Îi dăm mulţumire, Îl venerăm, Îi cântăm imne, Îl primim în noi înşine. Cum Îl primim în noi înşine? Noi L-am primit deja în noi înşine atunci când ne-am împărtăşit cu Sfintele Taine. El a intrat deja înlăuntrul vasului vieţii noastre, al trupului şi al sufletului nostru. Şi întocmai precum S-a aflat El într-o corabie cu apostoli, tot astfel este El, exact Acelaşi şi acum în vasul vieţii mele şi al vieţii tale. Şi ori de câte ori se stârneşte o furtună în sufletul nostru şi vânturi viclene vor să ne doboare, El este Mântuitorul nostru. Întocmai precum odinioară El a poruncit furtunii şi vântului, dinaintea apostolilor îngroziţi: „Taci, linişteşte-te!”, tot astfel poate El şi acum să săvârşească aceeaşi minune, aducând pacea înlăuntrul nostru. Noi trebuie doar să ne rugăm Lui, la fel precum apostolii au procedat în vremea aceea: „Doamne, mântuieşte-ne, că pierim” (Matei 8, 25).

Aţi văzut prescura, sfânta pâine folosită pentru Dumnezeiasca Liturghie. Şi ştiţi, desigur, ceea ce este întipărit pe prescură. În jurul unei cruci se află o inscripţie pe care se poate citi: „IC XC NIKA”. Aceasta înseamnă: „Iisus Hristos, Biruitorul”. O, surorile mele, dacă Hristos se află în noi, biruinţa este în noi, biruinţa împotriva tuturor forţelor potrivnice, văzute şi nevăzute, împotriva oricărei uri care ar putea apărea în inima noastră, împotriva oricărei amărăciuni, a oricărei temeri şi împotriva oricărui întuneric care s-ar putea furişa în mintea sau în trupul nostru.

Dacă lumea te necăjeşte, să ştii că înlăuntrul tău se află Cel Ce este mai puternic decât lumea şi a biruit lumea. Întocmai precum odinioară le-a spus apostolilor Săi: „în lume necazuri veţi avea; dar îndrăzniţi, Eu am biruit lumea” (Ioan 16, 33). Prin urmare, surorile mele, ori de câte ori vă necăjesc oamenii, intraţi în inima voastră cu toată mintea şi spuneţi acolo de câteva ori aceste cuvinte: „Iisus Hristos este Biruitorul”. Şi, de îndată, veţi simţi putere şi lumină. Să credeţi că Domnul Iisus a intrat cu adevărat în inima voastră prin Sf. împărtăşanie, că El a biruit întreaga lume şi tot ce se află în lume şi să nu vă temeţi. Sf. Ioan Evanghelistul, smeritul Ucenic al lui Hristos, care şi-a aşezat capul pe sfântul piept al Domnului, o spune în acest chip: „Oricine este născut din Dumnezeu biruieşte lumea, şi aceasta este biruinţa care a biruit lumea: credinţa noastră” (I Ioan 5, 4).

Dacă teama vă va cuprinde din pricina vreunui coşmar sau din pricina vreunei fantasme sau fantome în timp ce sunteţi treaz, intraţi iute în inima voastră cu mintea şi iarăşi rostiţi aceste cuvinte de câteva ori: „Iisus Hristos este Biruitorul”. Căci Domnul este biruitor asupra oricărei forţe rele. Amintiţi-vă ceea ce aţi citit în Evanghelie – felul în care Domnul a alungat duhurile rele din oameni şi ceea ce a spus: „L-am văzut pe satana căzând ca un fulger din cer”, şi cum, după slăvita Sa înviere, El le-a dat putere Apostolilor Săi asupra diavolilor, aşa şi nouă tuturor celor ce credem într-Însul atunci când El a spus că acest semn va urma tuturor celor ce cred: „În numele Meu demoni veţi izgoni” (Marcu 16, 17).

(Sfântul Nicolae Velimirovici, Sfântul Justin Popovici, Lupta pentru credință și alte scrieri, traducere de prof. Paul Bălan, Editura Rotonda, Pitești, 2011, pp. 44-46)

Selecţie şi editare: Dr Gabriela Naghi

15 gânduri despre „IIS HS NIKA – Iisus Hristos Biruitorul”

  1. SFÂNTUL PAISIE AGHIORITUL: ATENȚIE LA VEDENII!

    `Părinte, când oamenii ne spun că au avut viziuni, că au văzut un sfânt, ce să le spunem?

    „Este bine să le spui să fie atenți. Este mai sigur, pentru că nu toată lumea poate spune dacă o vedenie vine de la Dumnezeu sau de la diavol.

    Chiar dacă această vedenie a venit de la Dumnezeu, omul nu ar trebui să o primească. Dumnezeu este impresionat când vede că făptura Lui nu primește vedenia, pentru că arată că este smerit. Dacă un sfânt este într-adevăr cel care apare, Dumnezeu știe cum să avertizeze sufletul mai târziu într-un alt mod și să-l îndrume către ceea ce vrea El.
    Trebuie să fii atent, pentru că diavolul poate veni să apese butonul și să-și aprindă televizorul.

    Știam un suflet care nu fusese ajutat de oameni și de aceea avea nevoie de ajutorul lui Dumnezeu. Dumnezeu i-a arătat ceva care să-l ajute. Dar apoi diavolul i-a adus gânduri:

    Dacă Dumnezeu te-a considerat vrednic să ai această viziune, poate că El are în minte ceva mai înalt pentru tine.

    De îndată ce a crezut acest lucru, diavolul a început să-și facă treaba și l-a controlat. Dar Dumnezeu a avut din nou milă de acest suflet. A avut o străvedere și a auzit o voce care i-a spus: „Scrie-i stareţului Paisie toate vedeniile pe care le-ai avut” și mi-a scris o scrisoare cu tot ceea ce a văzut.

    Avea multe vedenii, dar toate veneau de la diavol. Dintre toate aceste viziuni, numai prima și ultima au venit de la Dumnezeu. Dumnezeu i-a îngăduit să-și vină în fire și să se elibereze de înșelăciune. În cele din urmă, biata femeie a ascultat ceea ce i-am spus și s-a eliberat de înșelare.

    Extras din Lupta duhovnicească – Cuviosul Paisios Athonitul, Evanghelismos.

    Apreciază

  2. Faptele care conduc la vremurile de intuneric

    Responsabilitatea universală a omului de știință este să rămână scufundat în ignoranță, îndoială și incertitudine.
    Incertitudinea centrală în știință este incompatibilă cu credința necondiționată cerută de religie
    Incertitudinea joacă un rol central în etică
    Richard Feynman, fizician teoretic, laureat al premiului Nobel

    Când oamenii susțin că măștile sunt sigure, deoarece moleculele de oxigen sunt mai mici decât porii măștii, că 1/3 din copiii cu boală mutațională D vor intra în UCI, când susțin că vaccinul protejează și de tromboză, că următoarele 2 săptămâni sunt critice (după 18 luni critice), că, cu 25 de elevi per clasă, dispersia este mai mică de 15, că zidul imunității vine și că suedezii sunt ucigași, în timp ce avem succes cu aceleași decese, dar cu multiple catastrofe sociale, atunci am putea (cu mare har) să vorbim despre o banală comedie.
    Cu toate acestea, atunci când instituțiile apără și promovează o astfel de „strictețe” prin șantaj și, în același timp, impun cenzura prin anunțuri publice, când asociațiile medicale cer ca furnizorii de servicii medicale să treacă la o a treia tranșă de înțepare fără ca cineva să fi dat încă permisiunea, atunci vorbim despre:
    1. Demiterea medicilor de către presupușii lor reprezentanți.
    2. Abolirea codului de etică medicală.
    3. Războiul și o amenințare directă pentru viață și integritatea noastră fizică, mentală, socială și profesională (a tuturor) din sistem.
    Un sistem care se dizolvă în sistemul de sănătate în mod conștient (prin interzicerea muncii și interzicerea prescrierii).
    Un sistem pe care nu-l interesează sănătatea nimănui, nici a celor vaccinați, nici a celor nevaccinați.
    Un sistem bazat pe șantaj, cenzură și amenințări.
    Un sistem bazat pe monologul obiectiv al „informației” de către „majoritatea” celor dornici.
    Un sistem care nu ezită să terorizeze și să instrumentalizeze chiar și copiii.
    Un sistem care dă decrete pentru protecția oamenilor și a statului.
    Un sistem care scoate conștiințele la licitație și are grijă să le cenzureze.
    Un sistem nemilos, care este responsabil pentru fiecare moarte și dezastru pe care le-a provocat și le va provoca cu presupusa gestionare.
    Un sistem care este cauza sărăcirii economice, sociale și morale care a început și se intensifică.
    Un sistem care cu violența și sociopatie evidentă introduce nivelarea liberalismului totalitar.
    Un sistem care îndrumă la gunoaiele din trecut, cu care concurează demn (poate că le va depăși în curând).
    Un sistem care ne violează viața de zi cu zi, modul de viață și cultura noastră.
    Se prevede că iarna va fi grea și amenințările cresc.
    Toate aceste fenomenele se referă la vremuri de întuneric, la vremuri de rușine pentru umanitate. Oricine crede că ceea ce se întâmplă este ceea ce el (și noi) merităm, să continue să pretindă că ramane indiferent, așteptând pe rând să sufere loviturile dureroase ale luării de ostatici și ale uniformizării.
    Vom rămâne aici și ne vom confrunta cu violența.
    Konstantinos Farsalinos, medic și cercetător asociat la Universitatea din Patras și la Departamentul de Sănătate Publică și Comunitară al Universității din West Attica

    https://orthodoxostypos.gr/%cf%84%ce%b1-%cf%86%ce%b1%ce%b9%ce%bd%cf%8c%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%80%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%83%ce%b5-%ce%b5%cf%80%ce%bf%cf%87%ce%ad%cf%82-%cf%83%ce%ba/

    Apreciază

  3. Cel mai complet tratat de demonologie este cel al lui Mihail Urzica.Sa se citeasca si sa se studieze.Acolo se vorbeste numai despre patologii.Pt cine vrea sa piarda timpul sunt si imagini pe youtube(Life of luxury=viată de lux) pt studiu.Aici puteti vedea demoni umbland si lucrarea lor.Daca vreti putem posta cateva exemple din care sa se invete cate ceva:https://youtu.be/L4nPHPO3oHo;

    Apreciază

  4. Pr.Efrem Vatopedinul ii numeste pe cei care protesteaza:inselati,demonizati si radacina tuturor relelor din lumehttps://saccsiv.wordpress.com/2021/09/12/video-150-000-de-olandezi-au-protestat-impotriva-restrictiilor/

    Apreciază

  5. Stiti ce arata vaccinarea?Ca omenirea e ca pe ace.Ce mai e vaccinarea?E fata intoarsa a sistemului.Ce mai e vaccinarea?Cele doua coarne ale diavolului.Ce mai e vaccinarea?E ca ti l ai luat de tata pe insusi diavolul.Acela e tatucul tau.Nu mai E Dumnezeu ca inainte cand erau vremuri si oamenii normali.

    Apreciază

  6. Asociațiile creștine ortodoxe din Atena: împotriva vaccinării obligatorii

    Asociațiile creștine ortodoxe din Atena își exprimă sprijinul pentru lucrătorii din domeniul sănătății și bunăstării care au intrat într-o stare de suspendare a muncii neremunerate, deoarece au ales să nu fie vaccinați anti Covid-19, precum și celor care au fost obligați să se vaccineze, deoarece au fost șantajați de angajatori cu concedierea și nu au avut altă opțiune de a-și satisface nevoile financiare actuale.

    Nu aparținem niciunei mișcări „anti-vaccinare” și nici nu suntem împotriva vaccinurilor în general.

    Declarăm totuși că vaccinarea, ca orice altă procedură medicală, trebuie să fie o alegere liberă a fiecărei ființe umane și orice șantaj , asociat cu neasumarea responsabilității medicale și legale de către stat și organismele medicale competente , față de efectele secundare ale acestor vaccinuri, nu sunt în conformitate cu principiile științei medicale, nici cu cultura noastră juridică, cu Constituția, cu Convențiile internaționale ale drepturilor omului și nici cu credința creștină care clasifică libertatea și suveranitatea drept proprietăți inerente ale ființei umane.

    Pe de altă parte, nu există dovezi științifice conform cărora vaccinarea protejează de boală sau de transmiterea ei și nici nu este complet sigură.

    Cu toții rămânem uniți, ridicându-ne rugăciunile către Dumnezeu pentru a îndepărta de la noi această încercare a bolii.

    Facem apel la cei responsabili să retragă această măsură împovărătoare, coercitivă și punitivă împotriva concetățenilor noștri care aleg să nu fie vaccinați și să respecte dreptul constituțional al fiecărui cetățean la protecția sănătății sale (a se vedea Revizuirea Constituției 2001, articolul 5, alin. 5) astfel încât societatea să nu fie divizată și cetățenii să nu fie împărțiți în prima și a doua categorie.
    Asociațiile creștine ortodoxe din Atena:

    Frăția Misiunii Ortodoxe „SFÂNTUL RAFAEL”

    Home of Paternal Studies

    Asociația Panhelenică a Teologilor (PETH)

    Asociația panhelenică a prietenilor familiilor numeroase (PEFIP)

    Asociația părinților panhelenici „Educație creștină” (GEHA)

    Uniunea Ortodoxă Panhelenică (OMC)

    Asociația „Sfântul Nicodim al Muntelui Athos”

    Mișcarea Studenților Creștini (CHFD)

    https://orthodoxostypos.gr/%ce%bf%cf%81%ce%b8%cf%8c%ce%b4%ce%bf%ce%be%ce%b1-%cf%87%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%83%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b5%ce%af%ce%b1-%ce%b1%ce%b8%ce%b7%ce%bd%cf%8e/

    Apreciază

  7. Diavolul meşteşugeşte fel de fel de uneltiri.

    Există însă o deosebire, potrivit cu starea în care se află omul. Altfel este luptat, aşadar, omul înainte de săvârşirea păcatului şi altfel după înfăptuirea acestuia. Sfântul Efrem Şirul spune că „înainte de a fi săvârşită fărădelegea, (vrăjmaşul) o micşorează în ochii acestora foarte. Şi mai cu seamă pofta desfătării trupeşti într-atât de măruntă o arată înainte de a se înfăptui, încât aproape că îi pare fratelui cu nimic deosebindu-se de a vărsa pe pământ un pahar cu apă rece”. După cădere însă, „cel viclean înalţă tare fărădelegea în faţa celui ce a păcătuit, ridicând împotriva lui mii de valuri de gânduri, pentru ca, scufundând mintea fratelui, să-l târască pe acesta în adâncul deznădejdii’’.

    Nu numai păcatul îl înfăţişează diavolii diferit înainte şi după făptuirea lui, ci procedează la fel şi în privinţa lui Dumnezeu. Sfântul Ioan Scărarul spune că, înainte de păcat, urătorul vrăjmaş al mântuirii noastre II arată pe Dumnezeu a fi mult iubitor de oameni, plin de atâta dragoste, încât îi va ierta cu uşurinţă păcatul. „Dar (…) după săvârşirea faptei, ei II numesc Judecător drept şi fără milă. „

    Multe urzeli meşteşugeşte diavolul pentru a ne înşela. Sfântul Ioan Scărarul spune că, de obicei, diavolul sapă trei gropi. „Intâi luptă ca să împiedice să se facă binele”, adică ne împiedică să săvârşim binele, să păzim porunca lui Hristos. Când nu izbândesc să ne oprească din lucrarea binelui, atunci se sârguiesc „ca să nu se facă aceasta după Dumnezeu”. Cu alte cuvinte, urmăresc ca binele să nu fie săvârşit după voia lui Dumnezeu. Insă şi când nu reuşesc nimic prin aceste uneltiri, vin şi „ne fericesc că vieţuim în toate după Dumnezeu”. Incearcă să ne facă să cădem prin mândrie. Există, însă, şi situaţii când fie ne constrâng să păcătuim, fie, dacă nu reuşesc aceasta, să-i judecăm pe cei care săvârşesc păcatul (Sfântul Ioan Scărarul).

    Diavolul meşteşugeşte fel de fel de uneltiri. Se foloseşte de orice mijloace pentru a-şi atinge scopul. Iscusitul război pe care îl duce cuprinde şi ispite de-a dreapta. Cu alte cuvinte, încearcă să strecoare gânduri omului pentru a-l îndemna la o nevoinţă fără măsură. Scopul său este să ne atragă la cele mai presus de puterea noastră, „ca, descurajându-ne în ele, să ne lepădăm şi de cele după putere” (Sfântul Ioan Scărarul). Cunoaştem această meşteşugire a diavolului din învăţătura Sfinţilor Părinţi, de aceea Avva Pimen spune că „ toate cele peste măsură sunt ale dracilor”.

    Părinte cercat în acest război, Sfântul Nil arată că dacă mintea omului (nous) se roagă curat, fără patimă, atunci demonii nu vin cu ispitirea de-a stânga, adică nu urmăresc să-i aducă omului gânduri întinate, ci îl atacă de-a dreapta. „Căci îi vorbesc de slava lui Dumnezeu şi îi aduc înainte vreo formă din cele plăcute simţirii, încât să-i pară că a ajuns desăvârşit la scopul rugăciunii. ” Ii aduce vedenii care nu sunt adevărate, ca să-l facă să se mândrească cu gândul că a ajuns la rugăciunea inimii şi a atins ţelul rugăciunii. Experienţa Bisericii a arătat că nu trebuie să dăm importanţă unor astfel de vedenii şi năluciri şi, mai mult, când ne rugăm curat, să nu îngăduim nici cel mai mic gând că, adică, mintea noastră (nous) se va învrednici în scurtă vreme să vadă Lumina nezidită. Trebuie să însoţim rugăciunea de o adâncă pocăinţă.

    Dacă izbândeşte să-l plece pe om să săvârşească păcatul, atunci diavolul se foloseşte şi de un alt meşteşug. Se străduieşte să-l convingă că lucrul cu pricina, ca unul ce este de nimic, nu trebuie vestit povăţuitorului duhovnicesc, nu trebuie mărturisit.

    IPS Hierotheos Vlachos

    Stiinţa medicinei duhovniceşti. Practica psihoterapiei ortodoxe; Editura Sophia, 2017

    Apreciază

  8. VASILE VOICULESCU
    13 Octombrie 1884-26 Aprilie 1963
    Poetul Martir AL RUGULUI APRINS, Doctorul fără de arginţi
    Întemnițat timp de: 4 ani la: Jilava, Aiud

    UN FIR DE PĂR
    O, Doamne, trişată, viaţa-mi trece,
    Si m-a sleit misteriosu-Ti joc,
    Tu stai de faţă-n tot ce se petrece,
    Nu Te ascunzi, dar nu Te pot găsi deloc.
    Căci depărtările de Tine nu-s departe,
    Eşti pretutindeni – ierţi, îndrepţi, mângâi-,
    Un fir de păr de Tine mă desparte
    Si, totuşi, dincolo de orice fel de dincolo, rămâi.

    PE CRUCE
    Iisus murea pe cruce. Sub arşiţa grozavă
    Pălea curata-i frunte ce-o sângerase spinii
    Pe stâncile Golgotei tot cerul Palestinii
    Părea că varsă lavă.
    Si chiar în clipa morţii huliră cărturarii
    Cu fierea oţelită îl adapau străjerii…
    Râdea cu hohot gloata cu spasmele durerii
    Si-l ocărau tâlharii.
    Zdrobită, la picioare-i zăcea plângând Maria
    Si-adânc zbucnea blestemul din inima-i de mamă
    Alături Magdalena, în lunga ei maramă,
    Ţipa văzând urgia.
    Departe, ucenicii priveau fără putere…
    N-aveau decât să fugă în lumea cea pribeagă
    Cu el se năruise nădejdea lor întreagă
    Si fără mângâiere.
    Târziu, porni mulţimea în pâlcuri, spre cetate,
    Pe drumurile-nguste cu lespezi pardosite
    Trecura fariseii cu feţele smerite
    Si bărbile-argintate.
    Măslini fără de frunze dormeau mocnind pe coaste
    In vale, ca-ntr-o pâclă, dormea Ierusalimul,
    Pe cruce somnul morţii dormea de-acum sublimul
    Iisus, vegheat de oaste.

    MÂNTUIRE
    La temelia lumii minunea doarme încă,
    Mereu mă-ncercuieşte un orizont de dor.
    Pe-un fraged ţărm de sunet apăs o umbr-adâncă,
    Văd aurora morţii pe-un munte viitor.
    Ce greu să treci din carne iar în eternitate,
    Un continent de suflet se-afundă în uitare.
    Dar altele din sânge ies noi şi înfierbântate,
    Tiparele durerii se-abat pe fiecare.
    Fără liman m-aruncă la capetele firii
    Lăuntricele mele cumplite depărtări.
    Când tropicul iubirii cu jungla de visări,
    Când dincolo de cercul polar al amintirii.
    Trec veacurile- cete cu frunţile în tină-,
    Rămâne-n mâini viaţa ca zdrenţe de tristeţe.
    Cât nu vom smulge vremea din noi cu rădăcină,
    Nu este mântuire decât prin frumuseţe.

    PRĂPASTIA
    Cei ce încă Te caută deznădăjduiţi, zic
    Că între Tine şi noi netrecute prăpastii străjuiesc.
    Mulţi, întorşi din cale, te tăgăduiesc.
    Câţi Te-au aflat zâmbesc şi nu spun nimic.
    Doamne, unde încep abisurile acele?
    Ce drum s-apuc, oricât de lung?
    Nu cruţ nimic, numai s-ajung,
    La marginea Ta, să m-arunc în ele.
    Deodată, o spaimă mă ţine,
    O bănuială strivitor de grea:
    Prăpastiile Tale încep chiar din mine,
    Dintru-nceput deschise în inima mea.
    (vineri, 27 mai 1955, Bucureşti, în spital)

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Noul Daniel Vla - Ortodoxie, Țară, Românism

Creștinism ortodox, sfinți, națiune, eroism, istorie…

Ortodoxia Jertfitoare

"Ortodoxie minunată, mireasă însângerată a lui Hristos, niciodată nu ne vom lepăda de tine noi, nevrednicii, şi dacă o vor cere situaţia şi timpurile, învredniceşte-ne să vărsăm pentru tine şi ultima picătură de sânge". - Stareţul Efrem Filotheitul din Arizona

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Mărturisirea Ortodoxă

Portal de teologie și atitudine antiecumenistă

%d blogeri au apreciat: