Nu ţi-am spus să-ţi ai nădejdea întru mine?

Odată, pe când inima lui se primejduia să plesnească de durere, a mers din nou în bisericuţa sa şi a început să se roage cu multe lacrimi la Maica Domnului şi să sărute icoana ei din cata­peteasmă. Căuta scăpare la ea, de vreme ce ea însăşi îi spusese să-şi aibă nădejdea în ea. La un moment dat a obosit şi s-a aşezat în strană. Deodată icoana ei din catapeteasmă a strălucit şi chipul ei a devenit de mărime naturală. Acum nu mai era o icoană, ci un chip viu. Maica Domnului i s-a arătat în mărime naturală. Era atât de frumoasă şi de luminoasă, încât nu putea să o privească, pentru că Dumnezeiescul Prunc pe Care Îl ţinea strălucea ca soarele. L-au umplut cu atâta dragoste de Dumnezeu, încât nu-şi mai simţea greutatea trupului; ieşise cu totul afară din sine şi doar stătea şi contempla. Atunci Maica Domnului l-a sărutat, iar el s-a umplut de o negrăită bucurie şi mireasmă.– Nu ţi-am spus să-ţi ai nădejdea întru mine?, i-a spus ea cu o voce mai dulce decât mierea. De ce deznădăjduieşti?

Şi şi-a întins spre el mâna în care Îl ţinea pe Preadulcele Iisus, dar el, din pricina uimirii, a rămas nemişcat. Atunci S-a apropiat de el Pruncul cel ceresc şi l-a mângâiat pe faţă, iar el I-a sărutat mânuţa, care părea a fi vie. Sufletul său s-a umplut atât de mult de dragostea lui Dumnezeu şi de Lumină, încât n-a mai putut să stea pe picioare şi s-a prăbuşit la pământ. Atunci Împărăteasa a toate a intrat iarăşi în icoana ei, lăsând în urmă dumnezeiasca ei mângâiere şi o negrăită mireasmă. Stareţul, când şi-a revenit, a sărutat locul unde stătuse Maica Domnului. Acel loc a răspândit mireasmă mult timp după aceea. ,,Am simţit mânuţa moale a lui Iisus al nostru”, spunea mai târziu Stareţul Iosif, minunându-se de negrăita pogorâre a lui Hristos către nevrednicia sa.

Mărturisea că astfel de vedenii sunt trăirea şi simţirea unei alte vieţi, negustate de către cei ce nu le cunosc. Şi mai spunea că oricât s-ar strădui cel care a avut astfel de vedenii să descrie ce a simţit, niciodată nu va putea să-i facă pe ceilalţi să înţeleagă, ci doar va face o descriere în parte. De vreme ce nici Pavel nu putea nu numai să descrie ce a văzut la al treilea Cer, dar nici el însuşi nu înţelegea răpirea sa.

(Arhimandrit Efrem Filotheitul, Stareţul meu Iosif Isihastul, Editura Evanghelismos, p. 202-203)

Sfaturi înţelepte în cuvinte simple şi concise

Dacă vrei să te rogi pentru multe lucruri, odată ce Dumnezeu știe de care lucruri avem trebuință, roagă-te, zicând: „Stăpâne, Doamne, Iisuse Hristoase, călăuzește-mă după voia Ta”.

Iar de vrei să te rogi împotriva patimilor, zi: „Tămăduiește-mă, după voia Ta”.

Iar dacă te rogi împotriva ispitelor, zi: „Tu știi ce-mi este de folos, ajută slăbiciunii mele. Şi fă sfârșit ispitelor mele după voia Ta”.

(Sfântul Varsanufie, Scrisori duhovnicești, 438, în Filocalia, vol. XI, p. 430).

Selecţie şi editare: Dr. Gabriela Naghi

6 gânduri despre „Nu ţi-am spus să-ţi ai nădejdea întru mine?”

  1. ”Minunat este Hristos intre Sfintii Sai, Dumnezeul lui Israel”!
    Slava Tie Doamne, Slava Tie!
    Sarut mana doamna Gabriela ptr ca ne aduceti aceasta ”miere” ca sa ne indulcim si noi de ea!
    Sarut mana!

    Apreciază

  2. „În ce te voi găsi, întru aceea te voi judeca…”
    Cuviosul Părinte Efrem Filotheitul din Arizona

    În cele ce te voi găsi, în acelea te voi judeca (Ie. 33, 20). Iată importanţa unei clipe. Te-a aflat El în căinţă? Te-a aflat în mărturisire?Te-a găsit spunând: Am greşit la cer şi înaintea Ta (Luca 15, 18). S-a apropiat El de tine pe când aveai lacrimi de adevărată căinţă şi învinuire de sine în ochii tăi? Vezi, într-o singură clipă Dumnezeu ia o hotărâre. Domnul este credincios în toate cuvintele Sale (Psalmul 144, 13).

    Oricum, dacă el se află în altă situaţie, o, omule, atunci ochii sufletului tău se vor deschide şi vei vedea ce ai pierdut – dar ce folos? Dacă Dumnezeu osândeşte un om, căinţa este inutilă; când „bâlciul” vieţii se sfârşeşte, cuvintele nu-şi mai au rostul. Totul s-a terminat!

    Oh, ce mare taină este aceasta! O, Dumnezeul meu, dulcele meu Iisus, deschide ochii sufletului meu ca eu să pot vedea foarte limpede această mare taină a veşnicei mele mântuiri, aşa încât, ajutat de Harul Tău, să-mi pot pregăti provizii şi să nu mă căiesc la capătul vieţii mele fără de folos.

    Aşa cum vezi, eu nu fac absolut nimic şi sunt în întregime plin de lepra patimilor. Dăruieşte-mi lacrimi şi împlineşte căinţa înaintea ultimului ceas ce va să fie, atunci când voi auzi glasul Tău: Pune-ţi totul în ordine, pentru că vei muri şi nu vei mai trăi (Isaia 38, 1).

    Comori duhovniceşti din Sfântul Munte Athos – Culese din scrisorile şi omiliile Avvei Efrem, Editura Bunavestire, 2001, p. 63

    Apreciază

  3. Omul duhovnicesc învistiereşte în inima şi în mintea lui pe Iisus Hristos, Dum­nezeu adevărat
    Cuviosul Părinte Dionisie Ignat

    Temelia tuturor bunătăţilor este smerita cugetare. De aceea, trebuie întâi şi întâi şi întâi să faci ascultare superiorilor şi să-ţi tai voia. Înaintea superiorului tău şi înaintea altora să n-ai voia ta, căci vrăjmaşul, ispititorul cu asta ne biruieşte, cu înălţarea minţii.
    A nu-ţi tăia voia şi a fi împotrivă e începutul înălţării minţii, al egoismului. După ce un timp scurt sau mai îndelungat ai făcut oleacă ascultare, tăindu-ţi toată voia, poate că superiorul tău vrea să te încerce, poate să-ţi zică un cuvânt nepotrivit. Tu să zici aşa: „Aşa cum zici tu, părinte, aşa e.”
    Tu vezi că nu-i potrivit, dar spui: „Aşa cum zici tu”. Faci aşa ca să-ţi tai înţelepciunea, că tu vii de afară, din lume, eşti plin de toate gesturile omenirii, de omul cel vechi, plin cu păcate. De aceea, trebuie întâi să te smereşti, să zici aşa, că „nu ştiu nimic.” Şi apoi harul Sfântului Duh se pogoară peste tine, fiind tu sincer, şi dacă nu te duci cu gândul îndoit, pogoară harul Sfântului Duh smerita cugetare.
    De acum cunoşti armele astea atât de durabile cu care poţi să te lupţi cu ispititorul, ai o temelie bună şi poţi să înaintezi ca să începi cu „Doamne Iisuse Hristoase”, rugăciunea cea atât de folositoare şi atât de binecuvântată.

    Dar dacă tu eşti plin de toate patimile, şi dacă unul ţi-a zis un cuvânt iar tu i-ai răspuns şi te-ai îndreptat înaintea tuturor, te osârduieşti, ca omul, să câştigi Rugăciunea lui Iisus, dar trebuie întâi, la orice lucru, să pui temelie, nu-i aşa? Dacă ai ca temelie ascultarea, smerita cugetare, poţi să biruieşti în lupta cu celelalte patimi.
    Dar nu cumva să crezi că eşti desăvârşit de-acuma, că s-a terminat lupta. Adică, având harul ăsta poţi să te lupţi cu duhurile cele viclene.
    Că nu ne este lupta împotriva trupului şi a sângelui, ci împotriva duhurilor răutăţii întru cele cereşti. Vezi, rugăciunea minţii e cea mai mare armă, cea mai bună şi cea mai sigură pentru sfânta mântuire, fiindcă prin ea devine omul desăvârşit duhovnicesc — toată răsuflarea lui, toată viaţa lui nu este altceva decât rugăciune. Omul duhovnicesc învistiereşte în inima şi în mintea lui pe Iisus Hristos, Dumnezeu adevărat, Cel care ne-a scos din păcat şi din moarte. Dar trebuie să fim atenţi, căci Dumnezeu ajută, îţi dă rugăciunea minţii, însă noi să o respectăm, ca să n-o pierdem.

    Starețul Dionisie, Duhovnicul de la Sfântul Munte Athos, Editura Prodromos, 2009, pp. 207-208

    Apreciază

  4. Scurta notiune de drept administrativ.
    Ce este Statul?
    Statul reprezinta totalitatea factorilor legislativi si decizionali in raport indispensabil cu cetateanul(asadar si cetateanul este Statul deoarece,prin definitie,e limpede ca un stat normal vizeaza intregul,adica si administratiile centrale,locale si CETATEANUL ROMAN OBISNUIT) si cu tot ce tine de economia unui stat.Conform Dreptului Conventional(pt ca am constatat ca exista si un Drept Neconventional,Terorist,Anti-Societate,Anti-Stat,unde legea o fac banditii) nu exista decalaje intre componentele unui stat.Cetatenii nu stiu ca Dreptul Conventional nu se poate anula decat daca vor ei acest lucru.Ei nu stiu ca in cazul furtului acestui Drept Conventional,ei ,cetatenii pot face legea fara sa se mai considere drept roata de rezerva a mecanismului social.Stiti ce ar insemna sa guverneze organizatii banditesti precum masoneria,oculta mondiala si presedintia,Parlamentul,Guvernul si Patriarhia?Ar insemna sa nu mai vorbim de respectarea legii, ordine sociala,buna convietuire,incredere.Intr-o societate a acestor caracteristici va stapani dictonul:”Primul venit-primul lovit”,societate in care ratiunea va disparea complet,banditii nedandu si seama ca in primul rand specia lor va fi pe cale de disparitie.

    Apreciază

  5. Avem un presedinte clandestin,neoficial.E nerecunoscut de nimeni.Avem un guvern clandestin,neoficial.E nerecunoscut de nimeni.Ne urmariti telefoanele?Le aruncam la cos si sa vedeti voi cum va cad sistemele voastre ca domino ul.Cand poporului nu-i mai trebuiti voi nu mai puteti sta la putere.Veti da faliment cu firmele,cu multinationalele voastre cu tot.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Noul Daniel Vla - Ortodoxie, Țară, Românism

Creștinism ortodox, sfinți, națiune, eroism, istorie…

Ortodoxia Jertfitoare

"Ortodoxie minunată, mireasă însângerată a lui Hristos, niciodată nu ne vom lepăda de tine noi, nevrednicii, şi dacă o vor cere situaţia şi timpurile, învredniceşte-ne să vărsăm pentru tine şi ultima picătură de sânge". - Stareţul Efrem Filotheitul din Arizona

Ortodoxia mărturisitoare

,,Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac" (Ioan 8, 51).

Mărturisirea Ortodoxă

Portal de teologie și atitudine antiecumenistă

%d blogeri au apreciat: