Biserica Ortodoxă Română rămâne mama noastra iubitoare?

Răspunsul este categoric da, nu voi obosi a afirma acest adevăr cu fiecare prilej care se va ivi, şi am să explic şi de ce. Mai întâi, pentru că Biserica ne-a născut prin Sfântul Botez şi ne-a unit cu Hristos. Ne-a ţinut la pieptul ei şi ne-a hrănit cu învăţăturile mântuitore din Tezaurul Ortodoxiei şi ne-a crescut spre o bună şi dreaptă vieţuire. Ajunşi la vârsta maturităţii, ne-a dat Sfânta Taină a Cununiei, ne-a botezat pruncii, ne-a dat unora harul preoţiei, ne-a dat pâinea cea de toate zilele, ne-a îngropat morţii şi enumerarea poate fi mult mai lungă.

  1. A venit însă vremea în care mama noastră este greu încercată boala ereziei. Ce facem, o părăsim? Dar asta înseamnă că am fost nişte năimiţi, care ne-am bucurat de atâtea daruri şi binefaceri, iar acum când sunt încercări grele, dezertăm de la datoriile noastre, adică ne potrivim cuvintelor Mântuitorului: ,,Iar cel plătit şi cel care nu este păstor, şi ale cărui oi nu sunt ale sale, vede lupul venind şi lasă oile şi fuge; şi lupul le răpeşte şi le risipeşte’’ (Ioan 10, 12-13). E tocmai ce se întâmplă în Biserica noastră. În loc să rămânem în Biserică, să ne ostenim pentru a o curăţa de cancerul ereziilor, o părăsim, afirmând că nu mai este har în ea. Vrăjmaşii Bisericii jubilează, că tocmai asta îşi doreau şi voi, acriviştilor, le împliniţi pas cu pas planurile mârşave. V-aţi părăsit mama iubitoare, când avea nevoie să fie apărată de lupii eretici.
  2. Nu există Biserică fără har, şi acesta este adevăr axiomatic. Când Dumnezeu retrage harul Său unei comunităţi, din cauza ereziei sau a schismei, aceasta încetează a mai fi Biserică şi este exclusă din Trupul tainic al lui Hristos. Biserica noastră are har, pe care Dumnezeul îl împărtăşeşte cum binevoieşte.
  3. Biserica Ortodoxă Română nu s-a desfiinţat, cum ar vrea potrivnicii. Căderea în erezie a ierarhiei nu înseamnă anihilarea ei, deoarece ea e alcătuită din mulţimea credincioşilor oneşti, Poporul lui Dumnezeu, care nicidecum nu va fi lipsit de harul sfinţitor. Avem un exemplu binecunoscut, Biserica Ortodoxă din Ardeal, care vreme de 60 de ani a fost lipsită de episcopi, şi totuşi nu şi-a încetat existenţa. A fost ajutată de ierarhii din Moldova şi Ţara Românească, cei care i-au hirotonit preoţi pentru păstorirea poporului.

4.În afara Bisericii nu exista mântuire. Postulat formulat de Sfântul Ciprian pentru veşnicie. Plecând din BOR, unde aţi ajuns, dragi acrivişti, ştiind ca în România există o singură Biserică? O alta este exclusă cu desăvârşire, fapt afirmat de Dogma unicităţii Bisericii: ,,Cred într-Una Sfântă, Sobornicească şi Apostolească Biserică’’. Fiind în afara Bisericii, nu mai aveţi Sfinte Taine şi nimic din lucrarea acesteia. V-aţi întâlnit, în schimb, cu toate ereziile, schismele, rătăcirile şi sectele lumii. Credeţi că în afara Bisericii vă veţi mântui? Exclus. Vreţi să fiţi ortodocşi în afara Ortodoxiei şi să vă mântuiţi departe de Biserică. Absurdul ridicat la cote paroxistice!

  1. Fiind în afară de Biserică, ce îndreptăţire mai aveţi să o apăraţi de erezii? Niciuna. Nefiind cu Biserica, sunteţi împotriva ei. Nu vă cutremuraţi la acest gând? Aţi încercat să intraţi sub jurisdicţia episcopului sârb Artemie. Aţi eşuat, deşi compatibilitatea exista.
  2. Ţinând seama de cele enunţate mai sus, aveţi în faţă o singură cale, aceea a pocăinţei şi a revenirii în Biserica Ortodoxă Română. Altă cale mântuitoare nu aveţi. Vă aşteptăm.
  3. Între documentele adoptate la Botoşani se află şi o mărturisire publică prin care reafirmăm apartenenţa noastră la Biserică, pe care nu o vom părăsi cu niciun preţ, nevoind să ne periclităm mântuirea. Lucrul acesta trebuie să-l facă ereticii ecumenişti nepocăiţi, nu cei care se ostenesc, cât de cât, întru apărarea Sfintei Ortodoxii.
  4. ,,Copiii mei, este ceasul de pe urmă. Precum aţi şi auzit că vine antihrist, iar acum mulţi antihrişti s-au arătat, de aici cunoaştem că este ceasul de pe urmă. Dintre noi au ieşit, dar nu erau dintre ai noştri, căci dacă ar fi fost dintre ai noştri, ar fi rămas cu noi; ci ca să se arate că nu sunt dintre ai noştri, de aceea au ieşit’’ (I Ioan 2, 19-20).
  5. Ni se reproşează adesea faptul că ne-am dezbinat. Afirm cu tărie că acest fapt regretabil nu este imputabil celor care au rămas pe calea împărătească a mărturisirii. Răspunzători sunt diversioniştii producători ai sciziunii. Fiindcă s-a creat deliberat o stare de confuzie în rândul credincioşilor, îi invit pe aceştia să ia ca şi criteriu de aflare a adevărului apartenenţa la Biserică. Cei care corespund acestui criteriu sunt vrednici de crezare. De ceilalţi să vă feriţi.

 

Presbiter Ioviţa Vasile

 

 

8 gânduri despre „Biserica Ortodoxă Română rămâne mama noastra iubitoare?”

    1. Cartile noastre bisericesti dau varianta ,,intru Una…”
      N-ar fi rea nici celalta variant, dar s-ar putea intelege ,,intruna” ce ar putea insemna, mereu, neincetat, continuu.
      Santosi sa fim si sa rostim cat mai des Crezul

      Apreciază

    1. Hristos S-a inaltat.
      Acesta-I marele adevar rostit de Mantuitorul acum doua mii de ani. Acesta ne da putere in lupta noastra. Cat am fi de slabanogi, stim dinainte deznodamantul luptei pentru ca Dumnezeu Se lupta pentru noi.

      Apreciază

  1. Hristos s-a inaltat!

    Atotslăvitul nostru Făcător a împlinit făgăduinţa pe care a dat-o strămoşului Adam atunci cînd l-a izgonit din Paradis, şi făgăduinţa pe care a formulat-o în cuvinte şi mai limpezi faţă de Avraam, şi pe care a repetat-o din ce în ce mai clar faţă de proroci şi de împăratul David.
    Dumnezeu L-a ridicat din morţi şi L-a înălţat pe Hristos Omul– nu doar mai presus decît lumea vizibilă şi pieritoare, ci chiar mai presus decît lumea invizibilă şi veşnică a puterilor cereşti; mai presus decît toate ierarhiile celor nouă cete îngereşti; mai presus decît orice fiinţă creată, cunoscută sau necunoscută; şi mai presus decît orice nume din lumea materială sau cea spirituală, dupa inteleapta gandire a Sf.Nicolae Velimirovici.
    Una dintre cauzele principale ale crizei pe care o parcurge creștinătatea modernă este lipsa ei de înțelepciune, de cunoaștere, de vigilentă observație și de promptă intervenție. Acest lucru s-a dovedit perfect valabil o data cu venirea pelerinului Francisc in „Gradina Maicii Domnului”.
    Tara a pierdut acest nume prin primirea calduroasa, plina de afectiune si entuziasm a „fratelui drag”, facuta dusmanilor lui Hristos, de catre sinodul BOR in frunte cu presedintele sau, de mitropolitul Teofan si mitropolitul Iosif. Cei doi pseudoierarhi ecumenisti , spre rusinea intregii ortodoxii, au mers mai departe, dupa exemplul dat de patriarh, pentru a testa reactia noastra, a nepomenitorilor , „razvratiti”:unul l-a intampinat cu onoarea cuvenita unui Inalt Ierarh ortodox, sarutandu-l ca pe un frate in Iasi, celalalt a participat senin si deschis la mesa catolica.
    Creștinii ortodocsi n-au gândit bine, n-au procedat bine și de aceea s-a împuținat harul lui Dumnezeu. Au fost mai „înțelepți” fiii întunericului. Este necesară din partea pleromei ortodoxe râvnă, căutare, muncă, jertfă, nebunie întru Hristos – și toate acestea pe fondul nevinovăției obtinuta prin despatimire – ca să ne recapatam demnitatea de neam liber in credinta ortodoxa stramoseasca, pentru care si-au dat viate zeci de mii de Martiri, Mucenici si Marturisitori.
    Ce-ati realizat fratilor?
    V-ati inghesuit sa-l vedeti si sa-i ascultati cuvintele mincinoase, cand strazile si pietele, trebuiau sa fie pustii, fiind convinsi ca toate religiile sînt adevărate și că oricum toată lumea merge cu acelasi dumnezeu, din simplul motiv că dumnezeu, sau pelerinul pribeag al intunericului, merge cu toată lumea?
    Hristos este totul și totul este în Hristos. Este scris să nu slujim la doi domni, dar domnii acestei lumi vor să ne stăpânească și noi oscilăm mereu între Dumnezeu și satana, și deci între nenumăratele aspecte dualiste ale condiției umane, spune Marturisitorul Ioan Ianolide, vasul ales al Domnului Hristos.
    Îndemnul la înțelepciune al Sfantului Ioan Ianolide, se referă la iscusința cu care creștinul știe: 1. să gândească; 2. să măsoare (să cântărească, să aprecieze); 3. să procedeze în așa fel încât să se situeze în realitate, să o cumpănească bine și să intervină cu pricepere.
    Mântuitorul, în însăși iconomia dumnezeiască a întrupării Sale, cât și în toată activitatea Sa, face dovada unei adânci înțelepciuni. El ne învață când, cum, cu cine și ce să facem, procedând strălucit de fiecare dată. Folosește toată gama de a aborda omul de la preamărirea până la afurisirea lui. Minunile Sale sunt făcute cu meșteșug, cu artă și poartă în ele o strălucire sfântă și uimitor de frumoasă. Formulările Lui sunt sentințe ce merg atât la inima omului simplu, cât și a savantului. Nimic nu e făcut fără a purta pecetea înțelepciunii și a iscusinței de a acționa. Mantuitorul arată poziția corectă a omului în creație: nu de orgoliu, nici de nimicnicie, ci de putere și smerenie prin credință.

    Unii au acceptat totul (preoti si pleroma dupa exemplul „mai marilor”, care stiu ei mai bine ce fac si nu-i asa, nu am ajuns inca la impartasirea din acelasi potir), altii scarbiti, grabiti, fara intelepciune si discernamant, au cazut in inselare si ratacire, altii au tacut si merg inainte ca năimitii orbi duhovniceste, conducandu-i si pe altii spre prapastie.
    În cartea Apocalipsei, Fiara se ridică din mare. Deocamdată o vedem ridicîndu-se din marea de tăcere în care ne înecăm sufletele.
    *Ioan Ianolide, Întoarcerea la Hristos, Editura Bonifaciu, București, 2012

    Apreciat de 1 persoană

    1. ,,Doamne, deschide-le ochii ca sa vada” (IV Regi 6, 20). Cuvintele acestea le-a rostit Proorocul lui Dumnezeu, Elisei in imprejurari dramatice pentru Israel. Atunci, cel putin, deznodamantul a fost unul fericit. Acum… Dumnezeu sa-I lumineze si pe cei de-acum, ca sa nu piara niciunul.
      Ati scris un adevarat rechizitoriu impotriva ecumenistilor si a celor indiferenti, adica… caldicei.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s